به همت پژوهشکده مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی تهران؛

۲۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۸ کد : ۳۶۷۴۵ مطالعات توسعه
تعداد بازدید:۳۳۶
نظام‌نامه مدیریت دانش در دستگاه‌های اجرایی کشور تدوین شد
به همت پژوهشکده مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی تهران؛

  •  سه‌شنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۲
  •  دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  •  کد خبر: 1400041510662
  •  منبع : نمایندگی دانشگاه تهران

به همت پژوهشکده مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی تهران؛

نظام‌نامه مدیریت دانش در دستگاه‌های اجرایی کشور تدوین شد

نظام‌نامه مدیریت دانش در دستگاه‌های اجرایی کشور تدوین شد

نظام‌نامه مدیریت دانش در دستگاه‌های اجرایی کشور که به همت پژوهشکده مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی تهران تهیه و تدوین شده است طی بخشنامه‌ای توسط سازمان اداری و استخدامی‌کشور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، به موجب این بخشنامه دستگاه‌های اجرایی مکلفند در راستای استقرار نظام مدیریت دانش، ضمن تعیین واحد متولی مدیریت دانش(از بین واحدهای سازمانی موجود) نسبت به ایجاد تغییرات ساختاری مورد نیاز با هماهنگی آن سازمان اقدام کنند.

به موجب ماده 1 این بخشنامه مدیریت دانش، فرآیندی نظام‌مند و مستمر است که از طریق آن، دانش دستگاه شناسایی، خلق، نگهداری، تسهیم و به‌کار گرفته شده و به یادگیری، نوآوری، توسعه فردی، توسعه تیمی و توسعه سازمانی منجر می‌شود.

فرآیندهای مدیریت دانش هم به فرآیندهای پنج‌گانه‌ای اطلاق می‌شود که دانش در دستگاه از طریق آن فرآیندها «شناسایی و کشف»، «خلق»، حفظ و نگهداری»، «اشاعه و تسهیم»، و «به‌کارگیری» می‌شود.

بر این اساس تسهیل‌گرهای مدیریت دانش عوامل بسترساز و فراهم‌کننده شرایط سازمانی مناسب است که محرک و تقویت‌کننده فرآیندهای مدیریت دانش هستند.

راهبردهای مدیریت دانش هم مجموعه اقداماتی است که مسیر دستیابی به اهداف کلان و چشم‌انداز مدیریت دانش را با در نظر گرفتن شرایط محیط داخلی و خارجی دستگاه ترسیم می‌کند.

نتایج، خروجی‌های دانشی هستند که حاصل استقرار نظام مدیریت دانش در دستگاه است. پیامدها هم اثرات مثبت سازمانی بر دستگاه و ذینفعان آن است که حاصل تحقق نتایج مدیریت دانش است.

آخرین ویرایش۲۰ مهر ۱۴۰۰