موفقیت پژوهشگران جهاد دانشگاهی تهران در دستیابی به فناوری ساخت کریستالیزاتورهای صنایع فولادریزی

۲۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۹ کد : ۳۶۷۳۹ پژوهش و فناوری
تعداد بازدید:۳۷۱
پژوهشگران مرکز آذرخش سازمان جهاد دانشگاهی تهران موفق به تکمیل طرح فناورانه ساخت کریستالیزاتورهای عریض صنایع فولادریزی شدند
موفقیت پژوهشگران جهاد دانشگاهی تهران در دستیابی به فناوری ساخت کریستالیزاتورهای صنایع فولادریزی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، مرکز «آذرخش» سازمان جهاد دانشگاهی تهران به همت اعضای گروه طرح فناورانه خود، موفق به ساخت نمونه بزرگ از صفحات کریستالیزاتور صنایع فولادریزی شده است.

صفحه کریستالیزاتور بزرگ جهت ارزیابی عملکرد، در معرض ریخته‌گری بیش از ۲۰ هزار تن مذاب فولادی قرار گرفته و کارفرما پس از بررسی و انجام آزمون‌های لازم، ضمن اعلام حفظ کیفیت محصول، تاییدیه رسمی عملکرد صفحه فوق را صادر کردند.

طبق اعلام کارشناسان بهره‌بردار کارفرما، پیش‌بینی می‌شود صفحه مورد نظر تا ۱۳۰ هزار تن دیگر قابل استفاده باشد.

دکتر «مسعود کمبرانی»، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران، طی پیامی ضمن تقدیر از زحمات همکاران مرکز آذرخش، تکمیل طرح فناورانه ساخت کریستالیزاتورهای عریض صنایع فولادریزی را تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

تایید کیفیت کریستالیزاتورهای عریض صنایع فولادسازی و نتایج خوب در تست عملیات این تجهیزات مایه مباهات و افتخار است.

بی‌شک این دستاورد بدون تلاش‌ها و فعالیت‌های محققان و جهادگران سازمان جهاد دانشگاهی تهران و بالاخص همکاران محترم در مرکز تحقیقات فناوری مواد فلزی و مرکز آذرخش حاصل نمی‌گردید.

ضمن تشکر از حمایت‌های ریاست محترم جهاد دانشگاهی و معاونت محترم پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی از اجرای این طرح، از زحمات و تلاش‌های بی‌دریغ همکاران محترم در گروه فرآوری مواد فلزی و مرکز آذرخش جهت دستیابی به این دستاورد بزرگ تشکر و قدردانی می‌گردد.
این موفقیت آغاز راه تجاری‌سازی و تولید صنعتی این محصول است که با تلاش اعضای محترم سازمان جهاد دانشگاهی تهران به ویژه مرکز تحقیقات و فناوری فرآوری مواد ویژه فلزی این مهم، دور از دسترس نخواهد بود.

آخرین ویرایش۲۰ مهر ۱۴۰۰